MERHABA..

Hepinize merhaba...Ben bir mutfak aşığıyım. Mutluyken ,hüzünlüyken ,huzurluyken ,sıkılmışken ,genelde gece uyku tutmamışken mutfakta ya bir şeyler yaparken bulurum kendimi yada maalesef yaptıklarımı yerken...Çocukluğumdan beri gelen bu aşkı, merakı ,öğrendiklerimi sizlerle paylaşmaya sizin paylaşacağınız fikirlerle tariflerle yeni mutfak maceraları yaşamaya karar verdim .Sizler sayfama bende aranıza hoş geldik ...


22 Ağustos 2013 Perşembe

FETHİYE BALIK HALİNE GITTINIZ Mİ?

Fethiye balık hali
 Marmaris' ten ayrılma vakti gelmişti artık. Ama bizim içimizden bir türlü eve dönmek gelmedi e birde üzerine bayram tatili denk gelince hemen tatili uzatmak için bahanemizide  de bulmuş olduk. Tabi bayram tatili yoğunluğundan istediğimiz gibi kalacak bir yer bulmak zor oldu. Allahtan şansımız yaver gitti ve Antalya Olimpos ta Olimpos Ekolojik Village otelin de yer bulduk. Ama bizim Marmaris ten Antalya'ya ne kadar uzun ve zorlu bir yolculuğun beklediğiniz habersiz düştük yollara. Sahilde yolu oldukça zor olur derken Elmalı üzerinden Finike'ye inen korkunç bir dağ yolunda bulduk kendimizi. Aklınızda bulunsun eğer Marmaris-Antalya arası bir yolculuk yapacak olursanız yol şartlarını ve mesafeyi tekrar göze alın derim .
 Neyse gelelim yolculuğun güzel tarafına .Şu ana kadar henüz Fethiye-Ölüdeniz tarafını göremedim. Aklımda yakın arkadaşım Ayça'nın sürekli anlattığı Fethiye balık halinde kalmıştı. Ehhh insan boğazına düşkün olunca aklıda böyle sürekli yemekte oluyor. Ve tabii ki mola için Balık haline gittik.

 Balık hali gerçekten harika bir yerden hiç bir yerde bu kadar güzel ve çeşitli balık ve Deniz ürününü bir arada görmemiştim. Halin ortasında kocaman dört Köşe bir tezgah, tezgahları Birleşik yan yana balıkçılar. Etrafında sıra sıra restoranlar.
Balık hali restoranları

  Öncelikle gidip balıkçılar istediğiniz balığı ve deniz ürününü alıyorsunuz ızgarası yağları nasıl yemek istediğinizi söylüyorsunuz sonra hemen sizi bir restorana yönlendiriyorlar yada siz seviyorsunuz . Kişi Başı 6 ytl ödeyerek size balığı dilediğiniz gibi pişirip yanında salata ve ekmek getiriyorlar. İçecekler ekstra sadece .




Ama ekstralara  dikkat edin uyanıklık edip ikinci bir ekmeği ekstra yazabiliyorlar.
 Ayrıca halin içinde kocaman bir manav ve şarküteride var.Şarküteride çeşit çeşit peynirler, yağlar, yoğurtlar var. Ben neredeyse yolculukta olduğumu unutup başlayacaktım alışverişe.


 Hoşumuza giden başka bir detayda halin giriş kapısının duvarındaki kocaman siyah beyaz fotoğraflar.  Bu fotoğraflar ilk manav ,balıkçı ve kasap sahiplerine ait. Sözün kısası balık haline gidip farklı bir atmosferde enfes bir balık ziyafeti yapmanızı öneririm. Ben seneye tekrarlayacağım inşallah. Sevgiler...

1 yorum:

  1. Gitmedim ama gitmiş kadar oldum sayenizde. Balık halindeki restoranlara bayıldım. Ne şirin öyle, mavi beyaz masalar sandalyeler.. Denizden babam çıksa yerim diyenlerden olduğum için ben de severek gezerdim burayı. İyi bir tatil olmuştur umarım. Sevgiler..

    YanıtlaSil

teşekkürler yorumunuz yazar tarafından okunup yayınlanacaktır..