MERHABA..

Hepinize merhaba...Ben bir mutfak aşığıyım. Mutluyken ,hüzünlüyken ,huzurluyken ,sıkılmışken ,genelde gece uyku tutmamışken mutfakta ya bir şeyler yaparken bulurum kendimi yada maalesef yaptıklarımı yerken...Çocukluğumdan beri gelen bu aşkı, merakı ,öğrendiklerimi sizlerle paylaşmaya sizin paylaşacağınız fikirlerle tariflerle yeni mutfak maceraları yaşamaya karar verdim .Sizler sayfama bende aranıza hoş geldik ...


7 Temmuz 2013 Pazar

KÜLLÜ KURABİYE

Küllü kurabiye
Herkese Çeşme'den selamlar. Çok şükür uzun koşturmalardan sonra tatile Kavuştuk, Ogluşum acil apandisit ameliyatı oldu, Üzerine ben rahatsızlandı derken, tatilde yazılarda epey bir sarktı.
 İki gün önce karşı komşumuzdan ağızda dağılan enfes bir kurabiye geldi.Eh kurabiye beğenilip kapışılınca bende tabiki hemen tarifin peşine düştüm. Bu günde hemen tarif yapılıp aynı beğeniyi alınca sizlerle paylaşmak istedim.  Buyrun malzemeler
1 paket eritilmiş margarin
1 cay bardağı sıvı yağ
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un
Üzerine için :
1 su bardağı pudra şekeri
3 çorba kaşığı kakao

Margarin eritip soğumaya için bekletin,Bu arada bir kapta yumurta zeytinyağını karıştırın.Soğumuş margarini , kabartma tozunu ve unuda ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurun. Aaaa unutmadan ben bir yemek kaşığı kadarda çekilmiş fındık ekledim.170 derecede yaklaşık 15 dakika pembeleşinceye kadar pişirin. Daha sonra derin bir kasede pudra şekeri ve kakaolu karıştırın. İşte size bir sorun bu karışımından aynı zamanda nesquik  elde etmiş oldunuz. Olurda evdeki canavarlar olmadığı bir anda tutturursa aklınızda bulunsun. Dönelim kurabiyemize fırından çıkardıktan sonra azıcık soğumasını bekleyin. Ama tamamen soğumasınlar ve kasedeki kakaolu karışıma bulayın.  İşte hazırlar. Emin olun çok beğenilecekler.  Afiyet olsun.  Tekrar görüşmek üzere.

2 yorum:

  1. Merhaba.
    Bizde bu tarifi çok severek yapıp yiyiyoruz :))))
    Deneyecek olanlara benden de tavsiyeeee.

    YanıtlaSil
  2. mis mis bayılırım ben bu kurabiyeye canım ..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

teşekkürler yorumunuz yazar tarafından okunup yayınlanacaktır..