MERHABA..

Hepinize merhaba...Ben bir mutfak aşığıyım. Mutluyken ,hüzünlüyken ,huzurluyken ,sıkılmışken ,genelde gece uyku tutmamışken mutfakta ya bir şeyler yaparken bulurum kendimi yada maalesef yaptıklarımı yerken...Çocukluğumdan beri gelen bu aşkı, merakı ,öğrendiklerimi sizlerle paylaşmaya sizin paylaşacağınız fikirlerle tariflerle yeni mutfak maceraları yaşamaya karar verdim .Sizler sayfama bende aranıza hoş geldik ...

29 Ağustos 2012 Çarşamba

KÖYCEĞİZ , DALYAN, İZTUZU PLAJI VE CARETTALAR

dalyan
köyceğiz
 VARAN2  Akyaka 'dan ayrıldıktan sonra Göcek 'e doğru yolumuza devam ediyoruz. Ama önce görmeden geçilemeyecek yerler var. Birincisi Köyceğiz . Allahım o nasıl bir göl ,nasıl bir su ... Havanın rengiyle bütün olmuş, pürüzsüz ,gözlerinizi alan uçsuz bucaksız gibi bir görüntü. Aslında Köyceğiz Gölü'nden tekne turlarına katılıp o kanallardan geçerek Dalyan ve İztuzu 'na gidebiliyorsunuz.

Fakat biz Akyaka ' biraz fazla kalınca turları kaçırdık. Bu yüzden hemen ayrılıp Dalyan 'dan tura çıkan teknelere yetişmek için yola loyulduk.
O kadar güzel bir güzargah ki hepsi birbirinden görülmeye değer güzelliklerle dolu.
Dalyana varır varmaz midemizden gelen sinyallere daha fazla dayanamayıp oldukça yanlış bir tercihle hem sulu yemekler hemde ızgaralar yapan bir restoranda pişmemiş korkunç yemekler yedik. Güzel olmayan şeylerin ismini vermekten pek hoşlanmıyorum ama hemen tekneler doğru yürürken olan bu restorana girmeyin.Onun yerine sabredip İztuzu Plajındaki kafede şansınızı deneyin.

Dalyan tam bir tekne cenneti. Öyle ki önce çamura sonra İztuzu Plajı'na dolmuş tekneler var. Hemde yüzlerce. Ama biz onlarında saatini kaçırmayı becerip ,bizi teknesiyle götürmeyi kabul eden Mehmet Bey'le yola çıktık. Eğer sizde dolmuş tekneleri kaçırdıysanız ( bu arada dolmuş tekneler sadece 20 ytl ) Mehmet İnce ile iletişime geçebilirsiniz.(Bize özel olduğu için 90 ytl ödedik.)
Mutlaka bu yoculuğu yapmanızı öneririm . Tercih ederseniz önce sizi çamur banyosuna götürüyorlar. Aynı zamanda çamur göletinin yada havuzunun yanında birde kaplıca suyu olduğu söylenen bir sıcak su havuzu var. Çamura girmek ve kalmak benim için bir hayli zor oldu. O koku hiç burnumdan gitmeyecek zannettim. Ama her zaman ki gibi turistler maşallah bırakıyorlardı kendilerini çamura . Daha sonra bir görevli gelip hortumla tazzikli su ile yıkıyor sizi. Benim için en eğlenceli tarafı buydu.
kendisini fotoğraf için feda eden eşim

Çamur işlemi bittikten sonra tekrar tekneye biniyoruz ve Mehmet Abi nin süprizi kocaman mavi yengeçlerle karşılaşıyoruz. Gerçekten renkleri müthiş ,boyutlarıda inanılmaz.
 İztuzuna doğru yola çıkıyoruz.Yaklaşık 45 dakikalık bir yolculuk .Devasal sazlıkların arasından bir o tarafa bir tarafa labirentte gibi yol alıyoruz . Bir anda Mehmet Abi carettaları görecek misiniz diyor .Kim görmek istemez ama nasıl derken küçük bir balıkçı teknesinin yanında duruyoruz . Oltalara takılmış yengeçleri suya atıp hadi bakalım gelin carettalar gösterin abilere ablalara kendinizi =) Görebilirseniz 5 ytl ödüyorsunuz. Carettalar gelip kapıveriyor yengeçleri .Türk insanı işte kaplumbağayı bile ayı oynatır gibi oynatmanın yolunu buluyoruz. Hemen ilerideki tekneden de kendimize tadımlık bir yengeç aldıktan sonra işte karşınızda İztuzu .Maalesef size bu yolculukla ilgili çok fotoğraf sunamıyorum Çünkü büyük bir şansızlıkla hem fotoğraf makinasının hemde telefonların şarjı bitti.
İztuzu 'na geldiğimizde saat 18 :00 civarı . Şanslıyız ki burası da bomboş.Tüm tekneler dönmüş. İnanılmaz incelikte pürüzsüz bir kum ,içinizi ısıtan ama berraklığıyla şaşırtan harika bir deniz. Mehmet Abi çocuklarını bekler gibi bekliyor bizi sahilde .Yüzmeye doymak pek mümkün değil. Kumla tüm vudumuza bir kaç kez peeling yaptıktan sonra geri dnüş için ayrılıyoruz.Bu arada çamurdan sa plajdaki peeling inanılmaz faydalı oldu. Göcek 'te kalacağımız Dalya Life Butik Otel ' e doğru yola çıkıyoruz.