MERHABA..

Hepinize merhaba...Ben bir mutfak aşığıyım. Mutluyken ,hüzünlüyken ,huzurluyken ,sıkılmışken ,genelde gece uyku tutmamışken mutfakta ya bir şeyler yaparken bulurum kendimi yada maalesef yaptıklarımı yerken...Çocukluğumdan beri gelen bu aşkı, merakı ,öğrendiklerimi sizlerle paylaşmaya sizin paylaşacağınız fikirlerle tariflerle yeni mutfak maceraları yaşamaya karar verdim .Sizler sayfama bende aranıza hoş geldik ...


3 Temmuz 2012 Salı

YAZLIK İSLİM KEBABI

   Patlıcanı her haliyle ,her zaman çok sevmişimdir.Ama bu kış hem güzel olmaması hemde doğru bulmadığım için patlıcanla aramıza bir mesafe koymak zorunda kalmıştık. Yaz gelipte tezgaha düşer düşmez mesafeyi kaldırıp sofranın baştacı oldu . İslim kebabı hemen hemen hepinizin bildiği bir tarif aslında .Ben sadece ufak bir değişiklik yapıp isterseniz ılık yenebilecek bir hale getirip dil peyniriyle lezzetlendirdim . Adı da yazlık islim kebabı oldu . Denemenizi tavsiye ederim .
  Normalde islim kebabında patlıcan ve köfteler çok az kızartılıp esas pişme işlemi fırında yapılır . Ben patlıcan , köfte ve biberleri tam olarak kızarttım . Çünkü fırına sadece dil peynirlerinin yumuşaması için girecekler .Hatta benim gibi dayanamayıp soğuk olarak da afiyetle yiyebilirsiniz.

Malzemeler :
1 kg patlıcan ( sarmak için uzunlarını seçmeye gayret edin )
6-7 adet sivri biber
10 dilim kadar dil peyniri yada mozerella
köfte için :
300 gr kıyma
1 adet kuru soğan
tuz , karabiber , kimyon ,toz kırmızıbiber ,kekik
2 - 3 dilim ekmek içi ( ben galeta unu kullanıyorum )
1 yumurta
1 diş sasımsak
domates sosu için :
4- 5 adet yumuşak kabukları soyulmuş domates
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı kadar zeytin yağı
Tüm malzemeleri kızartmak için ayçiçek yağı

Patlıcanları alacalı olarak soyup boyuna dilimleyin ve acısının çıkması için kısa bir süre tuzlu suda bekletin . Bu süre içinde köftenizi yoğurup, orta boy toplar halinde yuvarlayın . Patlıcanları , köfteleri ve biberlerinizi kızgın yağda kızartın ve havlu kağıt serdiğiniz tabaklara alın .

Resimde gördüğünüz gibi 2 dilim patlıcanı artı şeklinde üst üste koyun . Tam ortasına köftenizi ve üzerine peyniri ekledikten sonra sarıp üzerlerine biberleri ekleyerek kürdanla tutturun .

Sos için kabuklarını soyduğunuz domatesleri küçük küpler halinde doğrayın. İçerisine sarımsakları da minik doğrayarak (isterseniz ezedebilirsiniz ) zeytinyağında biraz tuz ekleyerek pişirin.
Ana hatlarıyla malzemelerinizin tam kızardığı için yemeğiniz hazır sayılır. Bundan sonra domates sosunuzu hazırlayıp üzerlerine dökerek isterseniz servisten hemen önce  5 dakika kadar fırına verebilirsiniz . Yada hiç fırına vermeden de afiyetle yiyebilirsiniz. İnanın peynir ve patlıcan inanılmaz bir uyum yakalıyor .

1 yorum:

  1. Merhaba patlıcanla yapılan her yemeği çok severim.Sizin yaptığınızda çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle.Sevgiler..

    YanıtlaSil

teşekkürler yorumunuz yazar tarafından okunup yayınlanacaktır..