MERHABA..

Hepinize merhaba...Ben bir mutfak aşığıyım. Mutluyken ,hüzünlüyken ,huzurluyken ,sıkılmışken ,genelde gece uyku tutmamışken mutfakta ya bir şeyler yaparken bulurum kendimi yada maalesef yaptıklarımı yerken...Çocukluğumdan beri gelen bu aşkı, merakı ,öğrendiklerimi sizlerle paylaşmaya sizin paylaşacağınız fikirlerle tariflerle yeni mutfak maceraları yaşamaya karar verdim .Sizler sayfama bende aranıza hoş geldik ...


23 Haziran 2012 Cumartesi

FRAMBUAZ BAYRAMI ( Frambuazlı muffin )


Orman meyvelerine bayılıyorum. Böğürtlen ,frambuaz , frenk üzümü , ahududu , çilek ... Kısaca her türlü berry her haliyle uyar bana . Renkleri , tatları , karışımları benim için tam bir lezzet şöleni. Ben tam gözüm bahçede karadutlar kızardımı , böğürtlenlerim çiçek açtı mı derken eşimin abisinin ailenin bayanlarına getirdiği frambuazlarla bir anda olanlar oldu.  Muffinler yapıldı , tartlar süslendi ,yoğurdun üzerindeki o muhteşem duruşuyla gece acıkınca yendi derken bu hafta frambuaz bayramı ilan edildi. Önce frambuazlı muffin tarifiyle başlayıp kutu boşalıncaya kadar her türlü kullanımı paylaşmaya çalışıcam sizlerle .Selim Abi ' den berry lerin devamını dileyip orman meyveli turtasının en kısa zamanda eline geçeceği teminatını veriyorum . Ama önce muffinler ...




Malzemeler :
2 yumurta
1 1/4 cup (300ml) süt
1/2 cup (125ml) erimis tereyağ veya margarin
1 cay kasigi (5ml) limon rendesi
2 1/2 cup (625 ml) un
1/2 cup (125 ml) seker
1 corba kasigi (15 ml) kabartma tozu
1/2 cay kasigi (2ml) cay kaşığı tuz
1 1/2 cup (375 ml) taze veya dondurulmus frambuaz (veya herhangi berry meyvelerden)

Bir kasede yumurta, süt, yağ ve limon rendesini iyice cirpın .
Baska bir kasede un, seker, kabartma tozu ve tuzu kariştırıp ortasina bir çukur açarak ve yumurta karışımını ekleyin.Suyunu süzdüğünüz frambuazları ekleyin ve kaşıkla yumuşak bir sekilde karıştırın. NOT:Frambuazlar ekşi ise toz sekerde biraz bekletilebilir.
Muffin tepsisini yağlayarak yada muffin kağıtları kullanarak 200 derece önceden ısıtılmış firinda 20 dakika pişirin . Dilerseniz soğuduktan sonra üzerlerine pudra şekeri eleyebilirsiniz . Yanında soğuk koca bir bardak süt güzel gidiyor.


2 yorum:

  1. dutları ağaçtan silkeliceksin bögurtlenleri kadadutları toplucaksın sonrada zevkle yiceksin yerim yerim tadına yınede doyamam ben bu meyvelerin çok sverim ..hatta az önce bögürtlenli pasta yedim..bu güzel tarifi denicem :))güzel haftasonları:)

    YanıtlaSil
  2. =) sizede güzel serin bol berry li haftasonları .. tarifi denediğinizde yorumunuzu bekliyorum .

    YanıtlaSil

teşekkürler yorumunuz yazar tarafından okunup yayınlanacaktır..