MERHABA..

Hepinize merhaba...Ben bir mutfak aşığıyım. Mutluyken ,hüzünlüyken ,huzurluyken ,sıkılmışken ,genelde gece uyku tutmamışken mutfakta ya bir şeyler yaparken bulurum kendimi yada maalesef yaptıklarımı yerken...Çocukluğumdan beri gelen bu aşkı, merakı ,öğrendiklerimi sizlerle paylaşmaya sizin paylaşacağınız fikirlerle tariflerle yeni mutfak maceraları yaşamaya karar verdim .Sizler sayfama bende aranıza hoş geldik ...


7 Mayıs 2012 Pazartesi

PRATİK UN KURABİYESİ


Merhaba..Çok leziz , pratik , ağzınızda dağılan minik un kurabiyeleri yaptım ve onlar henüz soğurken ben hemen fotoğraflayıp sizinle paylaşıyorum..Ben tek atımlık olsunlar diye küçük yapmayı tercih ettim .Sizler daha iride deneyebilirsiniz ..
Malzemeler :
1 pk. margarin (oda sıcaklığında -ben genelde teremyağ kullanıyorum )
1 kahve fincanı sıvıyağ
3 yemek kaşığı pudra şekeri
4 yemek kaşığı buğday nişastası
aldığı kadar un (4,5-5 bardak )
üzeri içi pudra şekeri
kakaolu kurabiyeler için 2 yemek kaşığı kakao ve  1 tatlı kaşığı kadar su

Yapılışı :
Önce margarin sıvıyağ ve pudra şekerini bir kapta elimizle karıştırıyoruz .Daha sonra un ve buğday nişastasını ekleyerek hamuru yoğuruyoruz. Eğer kakaolu yapmak isterseniz hamurun bir kısmını ayırarak kakaoyu ekleyebilirsiniz .(bizim evde herşeyin çikolatalı olanı makbul )



Hamurdan parçalar kopararak rulo haline getirerek eşit büyüklüklerde keserek yuvarlayın.150 c de yaklaşık 30 dak. pişirin.( fırının önceden ısıtılması lazım ) üstleri koyulaşmadan fırından alın.üzerine bolca pudra şekeri eleyin .


2 yorum:

  1. merhaba aslı hanım çok pratik bir un kurabiyesi tarifi gerçekten çok iştah açıcı gözüküyolar bende ilk fırsatta denicem ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

teşekkürler yorumunuz yazar tarafından okunup yayınlanacaktır..