MERHABA..

Hepinize merhaba...Ben bir mutfak aşığıyım. Mutluyken ,hüzünlüyken ,huzurluyken ,sıkılmışken ,genelde gece uyku tutmamışken mutfakta ya bir şeyler yaparken bulurum kendimi yada maalesef yaptıklarımı yerken...Çocukluğumdan beri gelen bu aşkı, merakı ,öğrendiklerimi sizlerle paylaşmaya sizin paylaşacağınız fikirlerle tariflerle yeni mutfak maceraları yaşamaya karar verdim .Sizler sayfama bende aranıza hoş geldik ...


19 Mayıs 2012 Cumartesi

BÖĞÜRTLEN SOSLU PANNA COTTA

Şarap , peynir , pizza , makarna ,soslar üstüne espresso yanında tiramusu ...Sanırım saymakla bitmez italya lezzetleri .Benimde en çok merak ettiğim ve sevdiğim bir mutfak.Ama bu gün saydıklarımın arasında olmayan PANNA COTTA  denedim.Denedim ve bayıldım.Hem yapımı çok kolay hem görünüşü harika ve lezzeti unutulmaz. Panna cotta pişmiş krema anlamına geliyor.Anlamıyla da gayet uyumlu. Kremayı birkaç malzemeyle birleştirip pişiriyorsunuz .İşte o malzemeler..
4 KİŞİLİK

250 gr taze krema ( 2 buçuk kutu )
125 ml süt
100 gr şeker
1 pk vanilya
2 .5 çay kaşığı toz jelatin ( aktarlarda rahatlıkla bulabilirsiniz )
Sos için :

100 gr taze yada donmuş böğürtlen
50 gr pudra şekeri

yada sos yapmakla uğraşmam daha da basit olsun diyenler için dr oetker hazır böğürtlen yada meyve sosu =)

Ben evden gelen istek üzerine ayrıca çikolata sosluda yaptım. Çikolata her şeye yakışıyor .

Tatlının yapılışı :
Önce bir kasede süt ve jelatini iyice karıştırarak bekletiyoruz . Ara ara jelatinin çözünmesi için karıştırabiliriz
Daha sonra Bir tencereye krema , toz şeker ve vanilyayı ekleyip tel çırpıcıyla karıştırarak kaynayana kadar pişirin . Kaynadıktan sonra ocağı kapatın ve içerisine şeker jelatin karışımını ekleyin. Hepsini iyice karıştırdıktan sonra önceden içini ıslattığınız kaplara ( eğer panna cotta ları ters çevirerek ikram edecekseniz kapları kolay çıksın diye ıslatmanız gerekiyor . Direk kaplarda sunacaksanız bu işleme gerek yok ) paylaştırın . Dışarıda ılıdıktan sonra buzdolabında min. 4 saat soğutun.

Sosu hazırlamak için bir tencereye böğürtlenleri ve şekeri ekleyerek karıştırarak pişirin . Daha sonra ister bleanderdan geçirin isterseniz de taneli olarak bırakabilirsiniz.

Hazırladığınız sosu ister tatlınızın üzerine ister yanına ekleyerek servis yapın.
Daha önce bir yazarın panna cotta için sade gözüken şamar gibi inen bir lezzet diye bir cümlesini okumuştum . Gerçekten öyle .. Afiyet olsun .

Not :  Kalıptan tatlıyı daha kolay çıkarabilmek için sıcak su dolu bir kaba tabanını kısa bir süre batırabilirsiniz .

çikolata soslu olanlar



1 yorum:

teşekkürler yorumunuz yazar tarafından okunup yayınlanacaktır..